دسته‌بندی نشده

کرم آبرسان چیست و چه مزایایی دارد؟

پوست و موی انسان در شرایط زیادی با خشکی مواجه می‌شوند. این خشکی مانع انعطاف‌پذیری آن‌ها شده و شخص را دچار مشکل می‌کند. در گذشته سعی می‌شد تا با استفاده از مواد طبیعی با خشکی مقابله کنند. متاسفانه روش‌های قدیمی سخت و نیازمند مواد زیادی بودند؛ همین امر سبب شد تا برندهای آرایشی بهداشتی دست به کار شده و انواع کرم آبرسان را تولید و روانه بازار کنند. اگر تا به حال با پرسش کرم آبرسان چیست و چه مزایایی دارد، روبه رو شده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کرم آبرسان

کرم آبرسان چیست؟

پوست انسان با گذر زمان میزان رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست می‌دهد و دچار خشکی خواهد شد؛ از طرفی استفاده مواد شوینده غیراستاندارد هم می‌توان به این مشکل دامن زده و به خشکی پوست شدت ببخشد. متخصصان بسیاری با کمک یکدیگر موفق به ساخت کرم‌هایی برای افزایش رطوبت پوست شده‌اند. این کرم‌ها جذب رطوبت پوست از هوا یا سطح پوست را افزایش می‌دهند؛ همین امر مانع خشکی پوست شده و به آن ظاهری جذاب می‌بخشد.

از جمله مواد تشکیل دهنده این کرم می‌توان به مواردی نظیر اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه ورا، عسل، سدیم لاکتات و… اشاره کرد. این کرم‌ها در اکثر مواقع بافتی بسیار سبک دارند؛ چرا که میزان چربی به کار رفته در آن‌ها اندک است. به عنوان یکی از بهترین آبرسان‌ها می‌توان به آبرسان دورچشم نوتروژنا اشاره کرد.

مزایا استفاده از کرم آبرسان چیست؟

با کم شدن میزان رطوبت پوست، کاملاً طبیعی است که مقاومت آن نیز کاهش پیدا کند. با کاهش پیدا کردن میزان مقاومت پوست، قدرت دفاعی آن پایین آمده و به سادگی خراشیده یا زخم شده و خونریزی می‌کند. پوستی که به اندازه کافی مرطوب است، خیلی دیرتر در مقابله با عوامل محیطی، آلودگی‌ها و آسیب‌ها، دچار صدمه می‌شود.

فرایند سم زدایی پوست نیز ارتباط مستقیمی با میزان رطوبت آن دارد؛ در صورت عدم وجود میزان رطوبت کافی، پوست دچار لک شده و کدر خواهد شد.

یکی از بهترین کرم‌های آبرسان که مصرف آن را به شما توصیه می‌کنیم، آبرسان نوتروژینا است. در صورتی که پوست چربی دارید، استفاده از یک آبرسان مناسب می‌تواند در کنترل آن به شما کمک کند.

از طرفی کرم‌های آبرسان قادر هستند تا پیری پوست را به تاخیر بیندازند. در صورتی که میزان رطوبت پوست کافی نباشد، پوست برای جبران این کمبود از ترشح چربی کمک می‌گیرد؛ همین امر می‌تواند به مشکلات بسیاری نظیر جوش‌های پوستی دامن بزند. از دیگر مزایا استفاده از کرم آبرسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده منظم و روزانه از کرم آبرسان متناسب با پوست شما، باعث تقویت آن خواهد شد.
  • بکارگیری این کرم، مهم‌ترین قدم برای حفظ آب لایه اپیدرم پوست است.
  • کمک به شفاف شدن پوست و کم رنگ کردن لک‌ها به مرور زمان از فواید آبرسان به شمار می‌رود.
  • جوان‌سازی یا حفظ جوانی پوست صورت، به وسیله استفاده از کرم آبرسان ممکن خواهد بود.
  • کرم آبرسان، سبب کم عمق شدن چین و چروک‌ها شده و چروک‌های سطحی را محو می‌کند.
  • سبب درخشندگی پوست می‌شود.
  • همچون لایه‌ای محافظ، مانع از نفوذ عمیق‌تر آلودگی‌های هوا به پوست خواهد شد.
  • مانع گشاد شدن منافذ پوست شده و پوست را صاف نشان می‌دهد.
  • از طریق کنترل PH پوست، به کاهش جوش و آکنه در پوست یاری می‌رساند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

پیش از استفاده کردن از آبرسان قوی مو یا هر کرم آبرسان پوستی، باید سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی پاک کنید. پیشنهاد می‌کنیم که از یک شوینده مناسب و متناسب با میزان چربی پوست خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از آب گرم می‌تواند خشکی پوست شما را تشدید کند. حال با کمک یک پارچه کتان سفید یا دستمال کاغذی صورت خود را خشک کنید. حوله‌ها به دلیل بیشترین میزان جذب میکروب و باکتری، برای این کار توصیه نمی‌شوند.

حال زمان استفاده از سرم آبرسان هیالورونیک فرا رسیده است. سرم یا کرم آبرسان را روی دست خود ریخته و با کمک انگشت و با ضرباتی ملایم، آن را روی تمام سطح پوست پخش کنید. اطراف چشم و نواحی نزدیک به دهان را فراموش نکنید! در مرحله بعد باید پوست خود را به آرامی ماساژ دهید تا سرم یا کرم آبرسان به خوبی جذب آن شود. برای این کار از ماساژ دورانی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی درباره آبرسان و مزایا استفاده از آن در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. در صورت استفاده از کرم آبرسان، لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *