دسته‌بندی نشده

ژل شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر 100% مطمئن نیستید که ژل شستشوی صورت مناسبی استفاده می کنید، احتمالاً زمان آن رسیده است که بهترین شوینده برای نوع پوست خود را پیدا کنید که می تواند به سلامت پوست شما کمک کند.

با توجه به شرایط آب و هوایی، آلاینده ها، آلودگی­ ها و ریزگرد های موجود که برای سلامت پوست ما مضر هستند، استفاده از یک شوینده مناسب که سلول های مرده را پاک و کمک به بازسازی و آب­رسانی مجدد کند لازم است؛ همچنین پوست برای درخشش طبیعی و سالم ماندن نیاز به مراقبت مداوم دارد.

به طور کلی دو نوع شوینده در بازار وجود دارد؛ ژل و فوم شستشوی که ما در این مقاله به شرح مزایای شوینده ژلی می پردازیم، اما شوینده ژلی صورت چیست؟ و چگونه روی پوست تاثیر می گذارد؟

ژل شستشوی صورت چیست

ژل پاک کننده چیست؟

ژل های شستشوی صورت، پاک کننده های مبتنی بر آب هستند که معمولاً از مواد ملایم مانند روغن های ضروری و عصاره گل ساخته می شوند.

برخی چون به شستشوی سنتی عادت دارند و ظاهر شفاف این نوع شوینده برایشان کمی عجیب است؛ به اشتباه فکر میکنند که این ژل ها پوست را به خوبی تمیز نمی کنند، اما این باور کاملا غلط است.

همانطور که از نام این پاک کننده مشخص است آنها بافتی ژل مانند و لغزنده دارند؛ و مانند شوینده های سنتی دارای هوا نیستند و در هنگام شستشوی پوست حباب های صابونی کمی ایجاد می­کنند.

شوینده آنتی باکتریال سیمپل یک شوینده فوق العاده است که با خاصیت ضدباکتریالی مانع از ایجاد جوش و آکنه روی صورتتان می شود.

کاربرد شوینده ژلی چیست؟

اگر پوست شما به پاکسازی عمیق نیاز دارد، ژل شستشوی صورت بسیار مناسب تر از شوینده فومی است که دارای هوا و حباب ساز می­باشد. شوینده های ژلی با فرمولاسیونی ملایم باعث باز شدن و پاکسازی منافذ پوست از آلودگی ها و چربی های اضافه ی پوست می شود.

نکته مهم: برای حفظ تعادل آب و چربی پوست خود، مهم است که پوست خود را به طور کامل از چربی طبیعی آن پاک نکنید.

استفاده از صابون یا ژل شستشو

همانطور که متخصصان می­ گویند: صابون بر پایه قلیایی است، اما پوست شما اسیدی می­ باشد، ماهیت قلیایی صابون می تواند باعث خشک شدن صورت شما و از بین بردن رطوبت و چربی طبیعی آن شود.

اگر صابون را به طور منظم روی صورت بمالید، ممکن است پوسته پوسته و دچار خارش یا مستعد جوش شود. بنابراین با همین توضیح ساده باید دریافته باشید که استفاده از ژل شستشوی صورت برای جوانسازی و سلامت پوست مناسب تر است؛ به همین جهت استفاده از شوینده ملایم را برای هر نوع پوستی توصیه می کنیم.

مزایای ژل شستشو

  1.     درمان آکنه

پاک کننده های ژل می تواند راه حل موثری برای کسانی باشد که پوست چرب و مستعد آکنه دارند. در کنار مزایای پاک کننده های ژلی که قبلا ذکر شد، باید بگویم که این شوینده ها میتوانند برای درمان آکنه باکتریایی با خواص ضد عفونی کنندگی خود استفاده شوند.

در حالی که افراد دارای پوست چرب تمایل دارند از پاک کننده های حباب ساز برای احساس تمیزی بیشتر پس از پاکسازی استفاده کنند، اما باید از استفاده ژل شستشوی صورت با فرمولاسیونی قوی خودداری کنید؛ و سعی کنید از پاک کننده ملایم تری استفاده شود که می تواند مستقیماً آکنه شما را درمان کند، اما در عین حال پوست حساس خود را تحریک نکنید.

  1.     تسکین دهنده و مرطوب کننده

پاک کننده های ژل دارای خواص تسکین دهنده نیز هستند، قرمزی و تحریک را کاهش می دهند، که نه تنها برای مبارزه با آکنه بلکه برای جلوگیری از آکنه جدید نیز عالی است. برخی از پاک کننده های ژل حاوی کپسول های مرطوب کننده یا دانه های لایه بردار هستند تا به مشکلات پوستی خاصی که ممکن است داشته باشید کمک کنند.

  1.     تامین رطوبت مورد نیاز پوست صورت

آبرسانی و مرطوب نگه داشتن به جوانسازی پوست کمک می کند؛ معمولا پوست صورت، گوش ها، گردن و به آلاینده ها، تغییرات محیطی و آب و هوایی بسیار حساس هستند و در این نواحی از پوست سلول‌ها سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن می‌میرند، اما با استفاده از از ژل شستشوی صورت می توانید میزان رطوبت و چربی مورد نیاز پوست را کنترل کنید؛ و بازسازی و ترمیم سلول های پوستی را سرعت ببخشید.

همچنین، اثر ماساژی که هنگام استفاده از شوینده استفاده می شود، به تحریک گردش خون و تولید سلول های جدید کمک می کند.

ژل شستشوی صورت سیمپل نیز یکی دیگر از محصولات پرطرفداری است که می توانید از آن برای شتتشوی صورتتان استفاده نمایید.

 کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم درمورد مزایا و ماهیت ژل شستشوی صورت صحبت کنیم و نکات مهمی را شرح دهم امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد. سپاسگزاریم که تا پایان مطلب با ما همراه بودید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *