دسته‌بندی نشده

فواید ویتامین E | برای پوست و مو

ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شود و بدن همه ما برای سلامتی به آن نیاز دارد. این ویتامین به صورت خوراکی و در غذاها یافت می‌شود؛ همچنین برای افرادی که به اندازه کافی نمی‌توانند از این ویتامین در غذاها برخوردار شوند مکمل ویتامین به صورت قرص مکمل یا موضعی هم موجود است. مطلب امروز ما در مورد تاثیر این ویتامین برای پوست و مو است. اگر شما هم به مطلب امروز علاقمند هستید با ما همراه باشید.

ویتامین E چیست

فواید ویتامین E برای پوست

پوست ما اولین خط دفاعی بدن ماست و سلامتی آن در سلامت و زیبایی ما تاثیر زیادی دارد. پزشکان به افرادی که با کمبود ویتامین E مواجه هستند، مکمل‌های غذایی را در قالب کپسول و قرص و داروی موضعی تجویز می‌کنند. از جمله فواید آن برای پوست عبارتند از:

محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید

چون این ویتامین، آنتی اکسیدانی قوی محسوب می‌شود که در برابر رادیکال‌های آزاد می‌ایستد، با استفاده موضعی از این ویتامین روی پوست می‌توان از اثرات مخرب UVA و UVB در امان ماند و اگر هم سوختگی صورت گیرد اثر سوختگی را کاهش می‌دهد.

نرم کردن پوست

با استعمال موضعی این ویتامین، این ماده به قسمت‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و بعد از تاثیر روی بافت پوست، لایه‌های شاخی و سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را نرم کمک می‌کند. از جمله محصولاتی که غنی از ویتامین مزبور است روغن نارگیل بوده که می‌توان از آن برای موارد مختلف استفاده کرد.

کاهش چین و چر‌وک و مشکلات پوستی

یکی دیگر از فواید این ویتامین از بین بردن چین‌وچروک پوست و ترمیم اسکار و جای زخم و جوش است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن با رادیکال‌های آزاد می‌جنگد و شادابی و جوان‌سازی پوست را به همراه می‌آورد؛ همچنین کمک می‌کند که تولید کلاژن کرده و خاصیت کشسانی پوست را بالا می‌برد.

از بین بردن ترک های لب و پوست

ترک پوست و لب که به علت افزایش وزن در حاملگی در خانم‌ها دیده می‌شود با استفاده از ویتامین مزبور از بین می‌رود؛ به این ترتیب که آنتی اکسیدان آن تاثیر رادیکال‌های آزاد را کنترل می‌کند و قابلیت ارتجاعی پوست را بالا و ترک‌ها را از بین می‌برد.

فواید ویتامین E برای مو

علاوه بر تاثیر مثبت ویتامین E بر پوست، این ویتامین برای سلامت مو هم موثر است. از جمله فواید آن بر مو به قرار زیر هستند:

خون رسانی به پوست سر

با استفاده از این ویتامین، جریان خون در پوست سر افزایش یافته و فولیکول ریشه مو تقویت می‌شود؛ به این ترتیب ریزش مو کاهش یافته و علاوه بر آن از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند.

درخشندگی مو

آلودگی، گرما و استفاده از محصولات مراقبت از مو سبب آسیب رساندن به مو شده و آن را کدر، وز و خشک می‌کند و برخی از افراد که این ویتامین را مصرف کردند متوجه شدند که موهای آنها بعد از مصرف این ویتامین، درخشندگی بیشتری پیدا کرده است.

رشد مو

این ویتامین با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از بافت فولیکولی مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و رشد مو را تسریع می‌کند و مانع سفید شدن مو و پیری زودرس می‌شود.

مانع خشکی مو و موخوره

چون این ویتامین، مرطوب کننده طبیعی است تارهای مو را مرطوب کرده و از خشکی بیش از اندازه مو و موخوره جلوگیری می‌کند؛ بنابراین از روغن‌های طبیعی که حاوی این ویتامین هستند مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل برای مرطوب کردن مو استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید محصولی با کیفیت بالا و مقوی هستید مکمل ویتامین Eمای ویتامینز یکی از بهترین مکمل های مای ویتامینز است که با آن می توانید ویتامین e مورد نیاز بدنتان را تهیه نمایید.

غذا هایی که ویتامین e دارند

سخن پایانی

بر هیچ کس پوشیده نیست که ویتامین‌ها برای سلامتی پوست، مو و … مفید هستند. ویتامین E هم یکی از ویتامین‌های ضروری و مفید برای بدن ما بوده که در برخی از غذاها موجود است.‌ پزشکان برای برخی از افراد که با کمبود این ویتامین مواجه هستند مکمل‌های دارویی تجویز می‌کنند. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید به وب سایت ما مراجعه کنید و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

فواید ویتامین E

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *