دسته‌بندی نشده

دلایل ریزش مو | و راه های جلوگیری از آن

برای بعضی از ما پیش آمده است که زمان‌هایی با مشکل ریزش مو مواجه شویم البته طبق بررسی‌های انجام گرفته ریختن مو بین ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است و معمولا به جای موهای قبلی، موهای جدید جایگزین می‌شود اما گاهی پیش می‌آید که ریزش آن بیش از مقدار طبیعی است و به این ترتیب از تراکم مو کاسته شده و هر روز کم پشت‌تر می‌شود.

در این هنگام است که فرد دچار استرس می‌شود، به همین خاطر می توانید از محصولات با کیفیت نازبانو استفاده کنید و با مصرف انواع مکمل های مو مانند قرص هیرتامین که برای تقویت مو و ناخن استفاده میشه باعث تقویت و کاهش ریزش مو شوید.

در مطلب امروز قصد داریم در مورد دلایل ریزش مو مطالبی ارائه کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

چه چیزی باعث ریزش مو میشه
علت های اصلی ریزش مو

ریزش مو می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد. ما در اینجا به چند علت اصلی اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

کمبود پروتئین در رژیم غذایی

ما در رژیم غذایی از پروتئین زیادی استفاد می‌کنیم ولی اگر به میزان کافی از پروتئین برخوردار نشویم چرخه رشد طبیعی مو مختل می‌شود و ممکن است موهای ما دچار ریزش شود. معمولا این اتفاق بین ۲ تا ۳ ماه بعد از افت پروتئین می افتد.

تغییرات هورمونی

متعادل نبودن سطح هورمون‌ها هم می‌تواند عامل ریزش مو باشد. تغییرات هورمونی و مصرف قرص ضدبارداری و تغییرات هورمونی در یائسگی و … می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

کم خونی ناشی از فقر آهن

یکی دیگر از دلایل آن به خصوص در میان زنان، کم‌خونی است. اگر به اندازه کافی در رژیم غذایی آهن دریافت نکنند بدن آنها هموگلوبین تولید نمی‌کند. هموگلوبین برای رشد و ترمیم سلول‌های مختلف به اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی می‌پردازد. اگر میزان خون‌رسانی به پوست سر کافی نباشد رشد موها با اختلال مواجه شده و دچار ریزش می‌شود. این عامل در طاسی الگوی زنانه و مردانه هم نقش دارد.

کم کاری تیروئید

یکی دیگر از علت ها می‌تواند کم‌کاری تیروئید باشد. غده تیروئید در گردن ما قرار دارد و وظیفه آن تولید هورمونی به نام TH است که این هورمون، سوخت‌وساز بدن، ضربان قلب، دما و … را تنظیم می‌کند‌. کم بودن تحرک این غده و کاهش تولید هورمون TH مشکلاتی را در سلامتی ما به وجود می‌آورد که یکی از آنها اختلال در رشد مو و ریزش آن است.

کمبود ویتامین B

ویتامین B یکی از ویتامین‌های ضروری محسوب می‌شود. این ویتامین محلول در آب دارای انواع مختلفی است. ویتامین B در انواع غذاها همچون تخم مرغ، هویج، گوشت قرمز و … موجود بوده و ما معمولا هر روز از این غذاها استفاده می‌کنیم. آنچه که باعث ریزش مو می‌شود کمبود ویتامین B12 است.

اگر این ویتامین به اندازه کافی جذب بدنمان نشود بی‌اشتهایی عصبی، تهوع و مشکلات گوارشی را به دنبال دارد و علاوه بر آن بر DNA و تولید گلبول قرمز و عملکرد سیستم ایمنی تاثیر منفی می‌گذارد و در نتیجه در رشد مو هم اختلال ایجاد می‌کند.

شما میتونید با استفاده از قرص ب 12 مای ویتامینز این ویتامین مورد نیاز بدنتان را تهیه کنید و از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.

کاهش شدید وزن

برای همه ما داشتن وزن ایده‌آل از آرزوهایی است که سعی می‌کنیم به آن برسیم. ما ممکن است از روش‌های مختلف مانند ورزش کردن و کاهش دریافت خوراکی و … استفاده کنیم تا اندام متناسب داشته باشیم؛ اما گاهی پیش می‌آید که به یکباره کاهش وزن اتفاق می‌افتد که زمینه‌ساز ریزش مو باشد.

ممکن است برای کاهش وزن شدید از الگو و رژیم غذایی مناسبی استفاده نکنیم و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن رخ دهد و در رشد مو مشکلاتی ایجاد کند.

مصرف برخی داروها

مصرف بعضی از داروها هم می‌تواند در ایجاد این مشکل موثر باشد. داروهایی همچون رقیق کننده خون یا داروهای فشار خون که به بتا بلاکرها معروف هستند و داروهای افسردگی مانند متوترکسات، لیتیوم و … داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن و … از این گونه موارد محسوب می‌شوند.

کم شدن آب بدن

پزشکان همیشه توصیه می‌کنند برای سلامت بدن آب فراوان بنوشیم و مقدار مناسب آن را ۸ لیوان در روز توصیه کرده‌اند. کمبود آب در بدن بسیاری از مشکلات را در بدن به وجود می‌اورد و یکی از اثرات آن در خون‌رسانی، سلامت پوست و مو است.

نوشیدن آب، کمک می‌کند که پوست ما هیدراته شود و در حقیقت رطوبت لازم را به مو هدیه کرده و از ضعیف و شکننده شدن و ریزش آن جلوگیری می‌کند؛ بنابراین کمبود آب بدن نقش منفی در رشد مو دارد و باید برای جلوگیری از آن حتی در روزهای سرد زمستان که بدن نیاز کمتری احساس می‌کند آب به مقدار کافی بنوشیم.

مکمل پاستیلی هیرتامین با خواص فوق العاده ای که دارد می تواند باعث تقویت ریشه مو و مانع از ریزش آن شود.

دلایل ریزش مو

سخن پایانی

یکی از دغدغه‌های همه ما سلامت بدن و از جمله سلامت مو است چرا که سلامت مو و داشتن موهای پرپشت در زیبایی ما نقش فراوانی دارد. ما در مطلب امروز چند علت از علت‌های ریزش مو را برشمردیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ما مراجعه کنید و اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

راه های درمان ریزش مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *