دسته‌بندی نشده

کانسیلر چیست و چه فایده ای دارد؟

پوست مهم ترین بخش در زیبایی صورت شماست و گودی و سیاهی زیر چشم تا حد زیادی از زیبایی شما می کاهد،  برای رفع سریع این مشکلات و داشتن پوستی صاف و شفاف استفاده از کانسیلر را پیشنهاد می کنیم، اما کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ کانسیلرها یا تصحیح کننده های رنگ، نوعی کرم پودر فشرده رنگی و اغلب روشن هستند، که بدون غیر طبیعی جلوه دادن، زیبایی صورت را دو چندان می سازند. در ادامه با ما همراه شوید تا دقیق تر بررسی کنیم که کانسیلر چیست ، چه انواعی دارد و ببینیم تفاوت آن با پرایمر و کرم پودر در چه چیزی است.

کانسیلر چیست و چه فایده ای دارد؟

کانسیلر نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است که به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را میپوشاند. اگرچه در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش آن را ندارد، بخوبی کاور می پوشاند .

کانسیلرها وظیفه تصحیح رنگی، زیرسازی و یک دست کردن پوست را قبل از آرایش بر عهده دارند

 

کانسیلر چیست انواع کانسیلر

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع متنوع ترین نوع کانسیلر است، چون بیشترین پوشانندگی را دارد و برای تمامی پوست ها به جز پوست خیلی خشک مناسب است

مناسب برای پوست های نرمال، مختلط، چرب، حساس و مستعد آکنه

پوشانندگی متوسط از ملایم تا بسیار زیاد

با امکان انتخاب نوع خیلی براق، براق، درخشان ملایم، نیمه مات و مات

کانسیلر استیکی

.

  • مناسب پوست های نرمال، خشک و حساس
  • پوشانندگی متغیر از متوسط تا بسیار زیاد
  • با امکان انتخاب بین نوع براق و مات پودری

 

کانسیلر کرمی

به طور معمول کانسیلرهای کرمی پوشانندگی بین متوسط تا بسیار زیادی دارند. کانسیلرهای کرمی برای پوشاندن تیرگی دور چشم و مشکلات صورت بهترین گزینه هستند. انواع رقیق تر نوع کرمی ممکن است پس از پایان کار پخش شوند و به همین خاطر بهتر است همراه با پودر تثبیت کننده آرایش یا پودر فشرده استفاده شوند.

  • مناسب پوست های نرمال، خشک، مختلط و حساس
  • پوشانندگی متغیر از متوسط تا بسیار زیاد
  • با امکان انتخاب بین نوع براق و کرمی.

نحوه استفاده از کانسیلر چیست ؟

تا به این جا دیدیم که کانسیلر چیست و چگونه باید محصولی متناسب با پوست و خواسته هایمان را انتخاب کنیم. هر نوع کانسیلر صورتی را که انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن تفاوتی نخواهد داشت. تمامی انواع پوست باید پیش از استفاده صورت خود را با مرطوب کننده، آبرسانی کنند تا دوام و ماندگاری آرایش (به ویژه پرایمر) بر روی پوستشان افزایش یابد. اگر شما پوستی نرمال یا چرب دارید، آبرسانی سبک و مات بهترین نتیجه را در آرایشتان خواهد داشت.

اگر قصد استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر را دارید، ابتدا کرم پودر را به صورت زده و پس از جذب و خشک شدن کامل آن به سراغ کانسیلر آرایشی بروید.

کانسیلر را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، تیرگی ها و یا نواقص پوستی قرار دهید و به آرامی و ضربه وار آن را پخش نمایید. تا زمانی که هیچ خط مشخصی بین کانسیلر و پوست یا کرم پودر شما وجود نداشته باشد، این کار را ادامه دهید.

کانسیلرهای مایع، کرمی یا با حالتی بین کرمی و پودری نباید بر روی پودر تثبیت کننده آرایش یا پودرهای فشرده استفاده شوند، چرا که ممکن است روی صورت ماسیده شوند. اگر می خواهید از پودر تثبیت کننده بزنید، ابتدا کانسیلر را به پوست زده و صبر کنید تا کامل خشک شود.

ممکن است فکر کنید که کانسیلرهای مات نیازی به پودر تثبیت کننده ندارند و بافت خودشان به قدر کافی مات و بادوام است. می توانید یکبار آن را با پودر ویک بار دیگر بدون آن امتحان کنید و ماندگاریشان را با یکدیگر مقایسه کنید.

چه نوع کانسیلری مناسب پوست من است

نکته مهم

هنگام استفاده از کانسیلر در اطراف چشم میتونید از محصولی با درخشش ملایم استفاده کنید مثل هایلایتر

کیفیت کانسیلر

درست مانند تمام محصولات آرایشی دیگر خیلی مهمه که به کیفیت کانسیلر توجه داشته باشید زیرا اگر کانسیلری نا مرغوب تهیه کنید ممکن است باعث پررنگ تر شدن لک و یا جوش شما شود برای همین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

کانسیلر ضد چروک میبلین و کانسیلر لورال INFALLBLE  دو محصول دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند که میتونید به راحتی و از طریق خرید آنلاین اون رو تهیه کنید.

ترفندهای استفاده از کانسیلر چیست؟

هنگام زدن کانسیلر (مانند دیگر بخش های آرایش) باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به میزان کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم کانسیلر را با براش یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود بکشید و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ تر آن را بخوبی محو نمایید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.

می توانید از کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش و لک های روی پوست بدن هم استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان را روی لک ها زده و آن را بخوبی محو نمایید. برای طبیعی تر شدن هرچه بیشتر پوست می توانید کمی پنکک هم روی آن بزنید. برای پشگیری از پخش شدن رژ لب، ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب ها کمی از کانسیلر را به دور لبتان بزنید.

برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر مخصوصا در نواحی زیر چشم اسفنجتان را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده ای را زیر چشمتان قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه های آرایشتان کاملا گرفته شود.

از دیگر کاربردهای آن باید به تمیز کردن ابروها اشاره کرد. با کانسیلر ابروهای خود را قاب کرده و آن ها را تمیزتر و برجسته تر نشان دهید. کانسیلر را در بالا و پایین ابروهای خود بزنید.

مخفی کردن اشتباهات آرایشی دیگر کاربرد کانسیلر است. گاهی استفاده از آن بهتر از این است که با پخش کردن و پاک کردن، پوست کثیف شده و دوباره اصلاحات انجام شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *