دسته‌بندی نشده

کرم پودر چیست؟ | کاربرد | انواع | نحوه استفاده | معرفی بهترین ها

کرم پودر چیست؟

همه ما تمایل داریم پوستی صاف، شفاف و درخشان داشته باشیم. پوست صاف و روشن تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره دارد و باعث پوشیده شدن نواقصی از جمله چین و چروک، لکه و حلقه های زیر چشم می‌شود.

ممکن است پوست افراد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله کم خوابی، کار زیاد، مسئولیت، فشار یا استرس دچار مشکل شود. در همه این موارد سلامت پوست در معرض تهدید قرار می‌گیرد و مراقبت کردن از آن الزامی است. بدون شک داشتن یک کرم پودر چیست ؟ خوب می‌تواند نگرانی افراد را کاهش بدهد و نواقص پوست آن ها را بپوشاند.

کاربرد کرم پودر

یکی از ضروری ترین لوازم ها در روتین آرایشی،  کاربرد کرم پودر است که علاوه بر زیبایی، باعث سلامت ظاهری و طراوت پوست می‌شود. به وسیله این آیتم از لوازم آرایشی می‌توانید نواقص پوستی را برطرف کرده و حتی جزئی ترین آثار خستگی را از بین ببرید.

کاربرد کرم پودر ها برای انواع پوست مناسب هستند و می‌توانند نیاز خانم ها در داشتن یک آرایش مناسب را برطرف کنند. بنابراین شما می‌توانید بدون توجه به نوع پوست خود مانند خشک، چرب یا مختلط؛ محصولی خوب و مناسبی خریداری کنید. در این صورت با اصلاح کردن نواقص صورت خود، باعث بهبود ظاهری پوست و چهره تان شوید.

انواع کرم پودر

انواع کرم پودر ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن ها از نظر شکل ظاهری و برخی از نظر ساختار با هم متفاوت هستند. همچنین بدون توجه به نوع خود، باعث پوشاندن نواقص کوچک پوست می‌شوند اما به طور کلی  هر یک از آن ها وابسته به ساختار خود، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

برخلاف باور عموم استفاده از کرم پودر نه تنها به پوست شما آسیب نمی‌رساند بلکه در بعضی موارد باعث حفاظت از پوست شما نیز می‌شود. البته توجه داشته باشید که با توجه به حساسیت پوست و نقش آن در زیبایی چهره، محصول خوبی را برای استفاده انتخاب کنید. در این صورت استفاده مداوم و روزانه از آن ضرری ندارد و باعث نگرانی شما نمی‌شود.

انواع مختلف  انواع کرم پودر می‌تواند برای دفترکار، دانشگاه، دورهمی و حتی جشن مورد استفاده قرار بگیرد. این محصولات به دلیل چندکاره بودن، مزیت های زیادی دارند و بسیار کاربردی می‌باشند. به طوری که بدون داشتن یک کرم خوب، آرایش کامل نبوده و کمبود آن در چهره به وضوح مشخص است.

 

نحوه استفاده از کرم پودر

ابتدا به یاد داشته باشید که همیشه  نحوه استفاده کرم پودری را خریداری کنید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد و سپس برای اینکه بتوانید نقاط ضعف صورت خود را به خوبی پنهان کنید، از تکنیک های آرایشی استفاده کنید.

پیش از استفاده از آن نیاز به آماده سازی پوست خود دارید. این آماده سازی شامل تمیز کردن پوست، مرطوب کردن آن و استفاده از ضدآفتاب است. شما می‌توانید پوست خود را به وسیله شوینده های آرایشی تمیز کنید.

پس از مرطوب کردن پوست خود، به منظور حفاظت از آن در مقابل اشعه های مضر؛ از ضد آفتاب استفاده کنید. بدون شک استفاده از این محصول برای پوستی مناسب است که بدون آلودگی، چربی یا هرگونه لایه‌ای اضافه باشد. علاوه بر این ها می‌توان به هنگام استفاده از آن، محصولاتی همچون پرایمر، کانسیلر یا اصلاح کننده رنگ را نیز مورد استفاده قرار داد.

به طور کلی شیوه استفاده از  نحوه استفاده کرم پودر طبق مراحل زیر است:

الف) با مقداری کم آغاز کنید

مقدار کمی از آن ‌را در قسمت های مختلف پوست از جمله مرکز پیشانی، زیر چشم، بینی و چانه استفاده کنید و در صورت نیاز مقدار آن را اضافه کنید.

ب) کرم پودر را به سمت بیرون پخش کنید

به وسیله انگشت، براش یا اسفنج؛ پخش کردن ترکیبات را از مرکز صورت شروع کنید. سپس آن را در مسیر خط مو و گردن ادامه دهید. توجه داشته باشید که کرم پودر را به حالت ضربه ای پخش کنید و مانع کشیده شدن آن بر پوست صورتتان شوید.

ج) ترکیبات آن را بر روی صورت خود یکدست کنید

در این مرحله می‌توانید با محو کردن و پوشاندن؛ خطوط ایجاد شده، لکه ها و جای جوش ها را بر روی پوست خود یکدست کنید.

د) از پودر فیکس استفاده کنید

محصولات فیکس کننده به عنوان یک پودر مات و نامرئی، باعث ثبات کرم پودر بر روی صورت شده و از ماسیده شدن آن جلوگیری می‌کند.

اصول خرید کرم پودر

در هنگام خرید  کرم پودر از توجه به اصول آن غافل نشوید و مواردی از جمله رنگ، بافت، ساختار،‌ نوع پوست و پوشانندگی آن را در نظر بگیرید.

– رنگ

بهتر است کرم پودری را خریداری کنید که خیلی روشن یا خیلی تیره نباشد. پیشنهاد ما به شما انتخاب محصولی است رنگ آن تنها یک درجه از طیف رنگی پوست شما روشن تر باشد.

– بافت

کرم پودر ها بافت های مختلفی را شامل می‌شوند و این بافت تاثیر قابل توجهی بر مقدار پوشش دهی آن ها می‌گذارد. بنابراین اگر به دنبال ایجاد ظاهر طبیعی هستید، نوع مایع این محصول و اگر پوست چربی دارید؛ نوع پودری آن را پیشنهاد می‌دهیم.

– ساختار

ساختار کرم پودر نیز اهمیت ویژه ای دارد. در هنگام انتخاب، به ساختار و خواص آن دقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی را خریداری کنید که ویژگی هایی از جمله رطوبت رسانی و محافظت از پوست را داشته باشند.

– نوع پوست

بسته به نوع پوستی که دارید، کرم پودری مناسب انتخاب کنید. برای مثال نوع هیدراته، برای پوست های خشک انتخاب بسیار خوبی هستند و در مقابل کرم های مایع و پودری برای پوست های چرب مناسب می‌باشند.

– پوشانندگی

در نهایت پوشش دهی کرم پودر را در نظر بگیرید و به ماندگاری آن بر روی پوست خود توجه کنید.

بهترین مارک های کرم پودر

حال که با اهمیت، کاربرد و نحوه استفاده از این محصول آشنا شدیم وقت آن است که به معرفی بهترین کرم پودر ها بپردازیم و شما را در انتخاب و خرید محصولی مناسب راهنمایی کنیم.

1) کرم پودر مک

کرم پودر مک کیفیت بالایی دارد و تولید کشور آمریکا است که تنوع رنگی بالایی دارد و با کنترل چربی پوست، از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند. پوشش دهی کرم پودر mac بالا است و می‌تواند به خوبی لکه ها، منافذ و فرورفتگی های پوست را محو کند.

کرم پودر مک

کرم پودر مک از برند مک خاصیت Buildable دارد و براین اساس پس از هربار استفاده، پوست را کاور می‌کند. یکی از ویژگی های آن SPF15 است که می‌تواند نقش ضدآفتاب هم داشته باشد و از پوست محافظت کند. کرم پودر mac بدون تغییر رنگ است و برای انواع پوست مناسب به کار می‌رود. همچنین ماندگاری بالایی داشته و تا ۲۴ ساعت بر روی پوست باقی می‌ماند.

2) کرم پودر ال ای گرل

کرم پودر ال ای گرل بافت کرمی و مایع دارد و حاوی ویتامین های B5، E و روغن تخمه آفتابگردان است. این کرم پودر بسیار سبک است و باعث ایجاد پوشش طبیعی می‌شود. همچنین از پوشش دهی بالایی برخوردار است و باعث محو شدن خطوط چهره یا چین و چروک های پوستی می‌شود.

کرم پودر پرو مات

کرم پودر ال ای گرل در رنگ های مختلفی قابل استفاده است و در تمامی انواع پوست بدون هیچگونه مشکلی می‌تواند مصرف شود. از ویژگی های آن می‌توان به کاهش منافذ بزرگ پوستی به اندازه قابل توجهی اشاره کرد  و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این فرایند تولید آن ضد خشونت علیه حیوانات بوده و فاقد پارابن است.

3) کرم پودر درماکول

کرم پودر درماکول پوشش دهی بالایی دارد و نوع محفظه آن تیوپی است. برند آن متعلق به کشور آمریکا است و برای مواردی از جمله گریم پوست بسیار مناسب است. این کرم پودر علاوه بر داشتن بافت نرم و سبک، حاوی SPF30 بوده و از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می‌کند.

کرم پودر درماکول اصل

همچنین باعث مات کردن پوست و یکدست شدن آن می‌شود و تیرگی زیر چشم را می‌پوشاند. کرم پودر درماکول به دلیل ضد حساسیت بودن، برای انواع پوست مناسب است و رنگ‌ بندی متنوعی را شامل می‌شود. از دیگر ویژگی های آن پنهان کردن عیوب پوست به طور کامل است و برای جوش ها یا حتی کبودی های پس از عمل جراحی و تاتو نیز مناسب می‌باشد.

این کرم پودر ضد آب است و بیش‌تر برای میکاپ آرتیست ها و گریمور های حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول توسط کلینیک های تخصصی پوست تست و تایید شده است و می‌توانید آن را با اطمینان مصرف کنید.

4) کرم پودر رولون کالر استی

پودر رولون کالر استی برای دو نوع پوست چرب و خشک عرضه شده است که در محفظه پمپی قرار دارد و رنگ بندی متنوعی را شامل می‌شود. مدلی از آن که مخصوص پوست های چرب بوده، بافت نسبتا سنگینی دارد و ظاهری نیمه مات ایجاد می‌کند. همچنین بدون براق کردن پوست، زیبایی طبیعی و جلای خاصی به پوست می‌بخشد. ماندگاری پودر رولون کالر استی ۸ ساعت است و باعث تغییر رنگ پوست شما نمی‌شود. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به جلوگیری از بزرگتر دیده شدن منافذ پوست و کاور بالایی که دارد، اشاره کرد.

کرم پودر رولون

همچنین مدلی از پودر رولون کالر استی که برای پوست های خشک و معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بافتی سبک و مایع دارد و پوشش دهی آن کامل است. این محصول ماندگاری بالایی دارد و رنگ آن با گذشت زمان دچار تغییر نمی‌شود. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به بزرگتر دیده شدن منافذ و براق تر نشان دادن قسمت های چرب پوست اشاره کرد. به منظور جلوگیری از این اتفاق می‌توانید در زیر این کرم پودر، از مرطوب کننده استفاده کنید.

5) کرم پودر اینستا فیکس

کرم پودر اینستا فیکس  پوشش دهی بالایی دارد و می‌تواند معایب صورت را پنهان کند. محفظه آن دارای اهرم است که با داشتن اسفنج در بخش بالایی خود، پخش کردن ترکیبات بر روی پوست را تسهیل می‌کند. کرم پودر اینستا فیکس بافتی رقیق و مایع دارد و به پوست شما ظاهری مات و زیبا می‌بخشد.

کرم پودر اینستافیکس

ترکیبات ضدآفتاب SPF موجود در آن نیز تا حدودی از پوست شما محافظت می‌کند. همچنین این محصول از بزرگ جلوه داده شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند و حاوی ترکیباتی جدید و به روز است.

شما می‌توانید هر یک از انواع بهترین مارک های کرم پودر را از طریق نازبانو سفارش دهید و در تاریخ تعیین شده سفارش خود را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *