دسته‌بندی نشده

پنکک چیست ؟ | درباره | کاربرد ها | نحوه استفاده

پنکک چیست

در این عصر، خانم ها برای زیبا شدن صورت خود از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. از جمله لوازم آرایشی که باعث می‌شود، جای لک را بپوشاند و صورت را صاف و یکدست نشان دهد؛ استفاده از پنکک یا کرم پودر است.

پنکیک چیست ؟

در این جا ما به شما در مورد پنکک، نحوه استفاده پنکک و هم چنین کاربرد آن توضیحاتی خدمت تان ارائه می‌دهیم، امید داریم که مفید واقع شود.

درباره پنکک

پودر خشک و فشرده که در هنگام آرایش از آن استفاده می‌شود، پنکک نام دارد. پنکک بیش تر برای افرادی کاربرد دارد که پوست چربی دارند و از چرب بودن پوست خود به خصوص در زمان آرایش کردن صورت ناراضی هستند.

در هنگام آرایش، بعد از استفاده از کرم پودر از پنکک استفاده کنید. زیرا چربی اضافی ناشی از کرم پودر را روی صورت شما پاک می‌کند و پوست صورت شما را صاف  تر از همیشه نشان می‌دهد.

نیازی نیست در زمان استفاده از پنکک، قبل آن از کرم‌ پودر یا کانسیلر استفاده شود. برای پوشاندن جای لک و صاف نشان دادن صورت به تنهایی می‌شود از این پودر برای آرایش بهتر استفاده کرد.

کاربرد پنکک برای افرادی که پوست چرب دارند، در زمان آرایش بیش تر است؛ زیرا اگر فرد در مجاورت گرما قرار بگیرد، این پنکک روی صورت خراب نمی‌شود و مثل لحظه اول استفاده آن می‌باشد.

افرادی که پوست چربی دارند برای آرایش کردن مشکل دارند، زیرا بعد از چند ساعت آرایش صورت، زیبایی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه استفاده از پنکک برای افراد با پوست چرب  در هنگام آرایش کردن صورت لازم است.

متناسب با پوست، پنکک ها هم متفاوت هستند. انواع پنکک ها شامل؛ پنکک متناسب با پوست چرب، پنکک متناسب با پوست خشک و متناسب با پوست معمولی می‌باشد.

زمانی که می‌خواهید پنکک انتخاب کنید پوست صورت خود را مورد توجه قرار دهید، زیرا پنکک ها برای رنگ پوست انواع مختلفی دارند.

در استفاده از پنکک بیش ترین توصیه ما به افرادی است که پوست چرب دارند، زیرا به دلیل استفاده از این لوازم آرایشی، آرایش صورت شان در هنگام رطوبت و گرما خیلی کم تر از حد معمول بوده است، ریزش پیدا کرده و محو می‌گردد.

نحوه استفاده از پنکک در میکاپ صورت

در نحوه استفاده پنکک، نکات ضروری وجود دارد که با رعایت آن ها، آرایش صورت شما زیبا تر به نظر خواهد رسید. نکاتی که باید در زمان آرایش صورت با پنکک رعایت شوند:

نحوه استفاده صحیح از پنکک

۱) موهای خود را با کش مو یا کیلیپس جمع کنید و ببینید تا در زمان آرایش مو های شما روی صورت تان نریزد و در آرایش کردن صورت اختلال ایجاد نکند.

۲) اگر از قبل آرایش دارید،آرایش را به خوبی از صورت تان پاک کنید. از مرطوب کننده، برای مرطوب کردن صورت استفاده کنید. پنج دقیقه صبر کنید تا پوست صورت شما مرطوب کننده را به خوبی جذب کند، بعد این از ۵ دقیقه صورت خود را با کرم پودر متناسب با نوع و رنگ پوست بپوشانید. دقت کنید که در زمان خرید کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود، یک درجه روشن تر تهیه کنید.

۳) پد آرایش خود را مرطوب کنید، بهتر است این کار را با یک اسپری انجام دهید و آب اضافی آن را بگیرید، بعد آغشته به پنکک کنید و به صورت خود بزنید.

۴) در نحوه استفاده پنکک، اول پیشانی و گونه خود را آغشته به این پودر کنید، بعد صورت و گردن را با پنکک صاف و یکدست کنید.

۵) بعد از پوشاندن صورت و گردن به پنکک، به این نواحی در آینه خوب نگاه کنید تا جایی را از قلم ننداخته باشید و به کمک پنکک تمامی لک ها و جوش ها را پوشش داده باشید.

کاربرد پنکک در میکاپ صورت

یکی از کاربرد های پنکک، پوشش دهی جای لک و جوش است. کاربرد های دیگری نیز دارد که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم تا در زمان آرایش صورت خود به کار تان بیایید. نکات کاربردی پنکک عبارتند از:

الف) پوشانندگی صورت در برابر اشعه های خورشید:

به خاطر داشتن spf در برخی از پنکک ها، خاصیت ضد آفتابی از کاربرد پنکک است.

ب) پایه ای قوی برای میکاپ اصلی صورت:

برای زیر سازی آرایش صورت، ابتدا با مرطوب کردن پد آرایشی و در ادامه پنکک، صورت خود را برای ادامه مراحل آرایش آماده کنید.

ج) مژه هایی پر پشت داشته باشید:

برای این که مژه های شما پر پشت نشان داده شوند، کافی است قبل از استفاده از ریمل، با برس های مخصوص آرایش کمی مژه ها را با پنکک آغشته کنید و در ادامه از ریمل استفاده کنید.

د) مات کنندگی رنگ رژ بر روی لب ها:

کاربرد پنکک در زمان استفاده از رژ به گونه ای است که با آغشته کردن کمی پودر پنکک بر روی لب های خود می توانید مات شدن رژ خود را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *