دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره کراتین مو بدانید | چیست ؟ | انواع روش کراتینه کردن | مزایا و معایب

خانم های زیادی به دلیل داشتن مو هایی مجعد و فر، از به کار گیری نرم کننده ها و اتو مو برای صافی و لخت کردن مو ها، چندان رضایت ندارند و آنچه که مورد انتظار شان نبوده، حاصل نشده است. حتی ممکن است به علت ترکیبات شیمیایی رنگ مو و دکلره؛ تجربه سوختگی، خشکی و یا از دست دادن حالت مو های خود را داشته باشید.

احتمالا برای این مشکلات هم تنها از محصولات و راهکار هایی موقت استفاده کرده اید. یکی از بهترین راهکار های طولانی مدت جهت رفع این مشکلات، کراتین مو است. علیرغم همیشگی نبودن اثر این راه حل، در طولانی مدت تاثیر داشته و تا زمان رشد مجدد ریشه مو ها، تاثیر خود را بر آن باقی خواهد گذاشت. البته ریشه گیری مجدد مو ها نیز با پرداخت هزینه ای اندک امکان پذیر است.

پاسخی جامع به کراتین مو چیست؟

کراتین به عنوان اصلی ترین پروتئین و تشکیل دهنده %70 از ساختار سازنده مو، ناخن، دندان و پوست می‌باشد. که میتوان گفت کراتین مو چیست؟ این پروتئین نقشی اساسی در تعیین ساختار ظاهری اندام ها، چگونه به نظر رسیدن آن ها و سلامت مو، ناخن و.. دارد.

بعضی عوامل بر ساختمان کراتینی مو ها اثری منفی داشته و با آسیب به ظاهر طبیعی و سالم آن ها همراه است. این عوامل شامل مواردی مانند لوازم حرارتی حالت دهنده مو مانند اتو، سشوار و بابلیس، استفاده از دکلره یا رنگ مو به صورت کاملا غیر اصولی است. همچنین از دلایل محیطی می‌توان به قرار گیری در معرض نور خورشید و انواع آلودگی های محیطی اشاره کرد.

استفاده از موادی شیمیایی جهت احیا مجدد ساختمان کراتینی مو ها که روشی برای صافی و لخت کردن مو ها به صورت نیمه دائمی، فرآیند کراتینه کردن مو نام دارد. این فرآیند به طور موقت، اما با اثر طولانی مدت می‌باشد که ضمن ایجاد درخشندگی و طراوت سازی مو ها، بعد 2 الی 3 ماه به تمدید مجدد نیاز دارد.

نقد و بررسی مزایا و معایب کراتین

از مزایا در نقد و برسی کراتین کردن مو  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) کراتینه کردن با ایجاد لایه ای محافظ بر ساقه مو ها همراه است که سبب افزایش مقاومت آن ها در برابر عوامل آسیب رسان می‌شود.

2) این فرآیند با یکدست سازی ناهمواری های موجود در ساقه مو و کوتیکول ها همراه می‌باشد که ضخامت مو های نازک و آسیب دیده را افزایش می‌دهد.

3) از بین برنده کامل وز مو ها  که در افزایش میزان حالت دهی مو ها نیز تاثیر گذار است.

4) بخشیدن ظاهری درخشان و براق به مو ها، به عنوان یک ویژگی موقت و طولانی مدت که نیاز به تمدید و ترمیم روزانه ندارد.

همچنین کراتینه کردن مو با معایبی نیز همراه است که اثرات کم تری نسبت به مزیت های آن دارد:

1) مواد شیمیایی موجود در کراتین مو خطرناک می‌باشد که نیازمند توجه بیش تر در زمان استفاده است.

2) به دلیل موقت بودن و نیاز به تمدید مجدد کراتینه، ترکیبات شیمیایی سازنده باعث شده ساختار مو شکننده و ضعیف شود.

3) به علت تفاوت در ساختار مو اشخاص، پیشنهاد می‌کنیم، در صورت امکان ایجاد حساسیت های پوستی، با پزشک خود مشورت کنید.

انواع روش های کراتینه کردن مو

به طور کلی از انواع روش های  کراتینه کردن مو تنها شامل 2 روش اصلی بوده و بقیه روش ها، تنها جنبه تبلیغاتی دارند که فرآیند کراتینه با این روش ها امکان پذیر است:

الف) نوع کراتین احیا کننده

در کراتین احیا کننده با هدف اصلی ترمیم و احیا مو هایی ضعیف شده و آسیب دیده با حفظ حجم و حالت اولیه صورت می‌گیرد. شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه آسیب ناشی از حالت دهنده های حرارتی مانند سشوار و اتو مو از روش کراتین احیا کننده استفاده نمایید.

برای افراد با مو های فر یا مجعد دار نیز کراتین احیا کننده توصیه می‌شود، زیرا با حفظ حالت و حجم اولیه، سبب از بین رفتن وز مو ها خواهد شد. به طور کلی ویژگی های متد کراتین احیا کننده به صورت زیر است:

  • حفظ حالت و حجم طبیعی اولیه
  • احیا مجدد ساقه مو و ترمیم ساختار کراتینی
  • نابود کننده میزان زیادی از وز مو ها
  • یکدست سازی ظاهر مو
  • صاف و لخت کردن مو ها به میزان کم ( به طور کامل سبب لختی و صافی مو ها نخواهد شد)

ب) نوع کراتین برزیلی

برای افرادی که خشکی مو ها به دلیل رنگ و دکلره یا سوختگی ساقه مو ها را تجربه کرده‌اند، کراتین برزیلی پیشنهاد می‌شود. قدرت کراتین برزیلی نسبت به نوع احیا کننده بالا تر بوده، به گونه ای که ضمن احیا و ترمیم کنندگی کراتین سازنده ساقه مو، با صافی و لختی مو ها همراه خواهد بود.

علاوه بر احیا دوباره مو ها، صافی و لختی را نیز به همراه دارد که به همین دلیل در کاهش حجم و حالت اولیه مو ها نیز تاثیر گذار است. بنابراین استفاده از کراتین برزیلی برای افرادی که حجم مو کمی دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین ماهیت کراتین برزیلی به گونه ای است که در ساختار خود فرمالدهید دارد و همین باعث نیاز به یک آرایشگر متخصص برای استفاده از آن می‌باشد.

به طور کلی ویژگی های نوع کراتین برزیلی شامل موارد زیر است:

  • کاهش حالت و حجم اولیه
  • احیا مجدد ساقه مو و ترمیم ساختار کراتینی
  • صاف و لخت کردن مو ها به میزان زیاد

همچنین کراتین ژاپنی عنوانی است برای متد تلفیقی از دو نوع کراتین برزیلی و احیا کننده که ماندگاری 6 ماهه دارد.

آیا کراتین مو در خانه امکان پذیر است؟

در پاسخ کراتین مو در خانه امکان پذیر است ، می‌توان گفت بله؛ اما نه با روش های خانگی که در سایت های مختلف مطالعه کرده اید و احتمالا چندان راضی نبوده اید. ما در این مطلب قرار است شما را با بهترین و جدید ترین نوع کرایتن مو در خانه آشنا کنیم که اثر آن را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

ماسک کراتین و ترمیم کننده LAE SA LUAY

با نکات گفته شده در این مطلب با خاصیت های عالی کراتین برزیلی آشنا شدید و البته یکی از بزرگ ترین چالش ها برای استفاده از کراتین مو، شیمیایی بودن ساختار سازنده و خطرناک بودن این مواد است. اکنون تصور کنید محصولی در دست دارید که تلفیقی از کراتین برزیلی با ساختار ارگانیک و طبیعی می‌باشد، این ترکیب بی نظیر است.

شما می‌توانید مشخصه های دقیق، ویژگی ها و نحوه مصرف این محصول را در صفحه ماسک کراتین فوری نازبانو مشاهده کنید.

همچنین علاوه بر کاربرد این محصول در خانه، شما می‌توانید برای استفاده در سالن ها نیز این محصول را سفارش دهید تا تاثیر بی نظیر این کراتین برزیلی %100 ارگانیک را ببینید.

شامپو کراتینه برزیلی Lae.Sa.Luay

یکی از ترکیبات مهم به کار رفته در شامپو کراتینه برزیلی ویتامین B5 می باشد. این ویتامین به عنوان یک آبرسان عمل کرده و باعث می شود موهای شما بتوانند رطوبت را جذب کرده و در ساختار خود حفظ کنند؛ از طرفی این ویتامین با تقویت موها آنها را تحریک می کند تا چربی های مفید را به خود جذب نمایند از این رو این ترکیب خاصیت ترمیم کنندگی نیز دارد. با توجه به تمام موارد گفته شده شما با استفاده مداوم از شامپو لخت کننده می توانید شاهد رویش موهای جدید یا توقف ریزش موهایتان باشید.

شامپو کراتینه برزیلی

شامپو کراتینه برزیلی در دسته بندی محصولات مو، شامپو صاف کننده و لخت کننده ها قرار دارد و حاوی ماده کراتین غلیظ بوده و موهایتان را به خوبی صاف و ابریشمی می کند.

روغن جوجوبا و روغن های معدنی به کار رفته در ترکیب شامپو Lae.Sa.Luay به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده با ممانعت از خروج آب پوست و مو باعث حفظ رطوبت موهای شما شده؛ و به نوعی موهای شما را کاور می کند تا رطوبتش حفظ گ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *