دسته‌بندی نشده

شامپو بدون سولفات خارجی

شامپو بدون سولفات خارجی

شامپو بدون سولفات خارجی چیست؟

سولفات در حقیقت ماده‌ای شیمیایی استفاده می‌شود که با سولفوریک اسید واکنش داده و یک نمک تشکیل می‌دهد. انواع مختلفی از سولفات وجود دارند که از آن‌ها به صورت گسترده در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. رایج‌ترین نوع سولفات مورد استفاده در صنعت مراقبت از مو و تهیه شامپو سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) است که از وازلین و روغن‌های گیاهی تولید می‌شوند.

اگر در حال حاضر از شامپو بدون سولفات خارجی استفاده نمی‌کنید، بدون شک نام یکی از سولفات ها را روی شامپوی مورد نظر خود دیده اید. سولفات در واقع نوعی سورفکتانت بسیار قوی است. سورفکتانت ماده‌ای است که هم به چربی و هم به آب متصل می‌شود و این در حالی است ‌که بخشی از این مولکول، ذرات چربی نامطلوب سر را جذب کرده، بخش دیگر آن به مولکول‌های آب می‌چسبد و البته ناگفته نماند که در شامپو بدون سولفات خارجی از درصد بسیار ضعیفی از ماده سورفکتانت ترکیب شده است.

بدین ترتیب زمانی که موهایتان را با شامپو بدون سولفات خارجی می‌شویید، چربی متصل شده به سولفات‌ها همراه با آب شسته و پاک می‌شود.

بیشتر خانم ها عقیده دارند که هرچه میزان کف در شامپو بدون سولفات خارجی بیشتر باشد قدرت تمیزکنندگی آن‌ها نیز بیشتر می شود و چنانچه اگر شامپو بدون سولفات خارجی کف غلیظی ندهد این به این معنی است که شامپو بدون سولفات خارجی کیفیت خوبی ندارد؛ هرچند کف می‌تواند به پخش شدن بهتر شامپو روی سر کمک کند، اما کف بیشتر به معنای پاکیزگی بیشتر سر نخواهد بود.

وجود سولفات در شامپو معایب بسیار زیادی را نیز به دنبال دارد که یکی از این معایب این است که سولفات در تمیز کردن مو و کف سر، بیش از حد قوی است. در واقع سولفات کمک می‌کند تا علاوه بر آلودگی‌ها، تمام چربی‌های مفید مو نیز پاک شود که در بسیاری از موارد افراد به شامپو های ضد شوره سر روی می آورند و برای اینکه مو سالم بماند، به حفظ مقدار کمی از رطوبت و چربی‌های طبیعی خود نیاز دارد.

سولفات همچنین ممکن است رطوبت مو را بیش از حد جذب کرده و منجر به خشکی، شکنندگی و ایجاد موخوره در آن شود و یکی از اصلی ترین علت هایی که لازم است از شامپو بدون سولفات خارجی استفاده کنند این است که شامپو بدون سولفات خارجی برخلاف شامپوهای سولفات دار پوست سر را خشک و آن را مستعد تحریک شدن نمی‌کند و البته اگر از شامپو حاوی سولفات استفاده کنید، به غیر از خشک شدن مو و خشکی کف سر، خطر قابل توجهی سلامت شما را تهدید می‌کند.

 

 

شامپو بدون سولفات خارجی برای چه کسانی مناسب است ؟

شامپو بدون سولفات خارجی برای افرادی که روزانه مرتب موهای خود را شستشو می دهند و از مواد شیمیایی مانند رنگ مو و دکلره زیاد استفاده می کنند یا دچار مشکل خشکی و پوسته پوسته شدن سر هستند، بسیار مناسب است. پس از چند بار استفاده از شامپو بدون سولفات خارجی براقیت و شفافیت موهای شما دوچندان می کند و بیشتر شامپو بدون سولفات خارجی حاوی روغن یا دانه های آرگان هستند که برای مو بسیار مفید هستند .

بهتر است درهنگام خرید شامپو به ترکیبات تشکیل ‌دهنده آن توجه داشته باشید و از خرید محصولاتی که حاوی سدیم لوریل سولفات و سودیم لورات سولفات هستند، خودداری کنید تا موهایتان همواره براق و شاداب باشند.

افرادی که از پوست سر حساس برخوردار بوده و موهای رنگ شده دارند، باید از شامپو بدون سولفات خارجی استفاده کنند؛ زیرا شامپوهای حاوی سولفات باعث از بین رفتن چربی طبیعی کف سر شده و همچنین ماندگاری رنگ مو و کراتین مو را کاهش می ‌دهند، بنابراین بهترین روش برای افزایش ماندگاری و دوام رنگ مو و همچنین کراتین مو، استفاده از شامپو بدون سولفات خارجی است.

بهتر است که حتی کودکان هم از شامپو بدون سولفات خارجی استفاده کنند؛ چراکه پوست سر کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر بوده و می تواند نسبت به انواع سولفات ها واکنش نشان داده و از تحریک پذیری شدیدتری برخوردار باشند. خوشبختانه شامپو بدون سولفات خارجی برخلاف برخی از برندهای شامپو ‌سولفات دار گران قیمت نیز از قیمت مناسبی برخوردار هستند که البته ارزش پرداخت قیمت آن را خواهد داشت؛

چراکه از موها در برابر آسیب دیدن، محافظت می کنند. در ادامه لیستی از بهترین شامپو بدون سولفات خارجی را مشاهده می کنید که می توانید با توجه به نوع مو و قیمت مورد نظر خود، محصول مناسبتان را تهیه نمایید.

 

 

بهترین شامپو بدون سولفات خارجی در سایت نازبانو

 

 

شامپو بدون سولفات روغن آرگان مراکش او جی ایکس OGX بازسازی و نرم کننده مو

شامپو روغن آرگان مراکش او جی ایکس حاوی پروتئین ابریشم که میتواند ترمیم کننده موهای آسیب دیده و آبرسانی عمیق موها شده و هیچگونه آسیبی به PH طبیعی مو و پوست سر وارد نمی کند و موهای شما را به حالت نرمال و طبیعی باز گرداند. شامپو روغن آرگان مراکش از برند او جی ایکس با داشتن PH بین 4 تا 6/5، این تعادل را به خوبی در پوست سر برقرار ساخته و به حفظ سلامت موهای شما کمک زیادی می‌کند.

شامپو روغن آرگان مراکش او جی ایکس باعث پاکسازی موها و کف سر از هرگونه آلودگی آلودگی شده و نرمی و درخشش موها ، احیای موهای آسیب دیده را دو چندان می کند این محصول حاوی روغن آرگان مراکش بوده که با آبرسانی عمیق موها به بازسازی و نرم کنددگی موهایتان می پردازد و همچنین این محصول فاقد سولفات بوده و با حجم 385 میل ساخت کشور آمریکا می باشد.

برای خرید کلیک کنید

 

 

شامپو سولفات فری چارکل دتوکس او جی ایکس OGX

شامپو سولفات فری چارکل دتوکس او جی ایکس حاوی کربن فعال پوست نارگیل است که تمام آلودگی ها و چربی های غیر ضروری را از بین ببرد و پاکسازی عمیقی از پوست سر و مو انجام میدهد . همانطور که میدانید چربی های غیر ضروری میتواند رشد مو را تحت تاثیر قرار دهد ولی فرمولاسیون پیشرفته شامپو زغال او جی ایکس به گونه ای طراحی شده که چربی های غیر ضروری از بین برود در نتیجه باعث افزایش رشد مو می شود.

این محصول مناسب برای موهای چرب و‌ خشک و‌ نرمال بوده و در حجم 385 میلی لیتر ساخت و تولید کشور آمریکا می باشد.

برای خرید کلیک کنید

 

شامپو بدون سولفات پاک کننده کالر شین پلکس ترزمه

اگر به دنبال شامپویی رنگی هستید تا از رنگ موهای شما محافظت کند، ما به شما شامپو بدون سولفات پاک کننده کالر شین پلکس ترزمه رو معرفی می کنیم این محصول بدون سولفات می باشد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای افرادی که پوست حساسی دارند است وبا فرمولاسیون با کیفیت حرفه ای ما با روغن کاملیا مجلل غنی شده است که به دلیل خواص احیا کننده اش شناخته شده است

و زیبایی طبیعی موهای شما را به نمایش می گذارد، و موهای شما را براق می نماید، استفاده از این شامپو باعث از بین رفتن کراتین شما نمی شود و همچنین شامپو بدون سولفات پاک کننده کالر شین پلکس ترزمه در حجم 400 میل در کشور آمریکا تولید می شود.

برای خرید کلیک کنید

 

 

مزایای استفاده از شامپو بدون سولفات خارجی

شامپو فری سولفات علاوه بر اینکه کاملا طبیعی و بی‌خطر هستند، در مقایسه با شامپوهای معمولیسولفات دار، موهایی درخشان و ابریشمی را به شما هدیه می‌دهند. مزایایی که شامپو بدون سولفات خارجی می تواند به همراه داشته باشد شامل موارد زیر است .

 

 

حفظ چربی‌های طبیعی کف سر

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شامپوهای بدون سولفات از برند خارجی ، تمیز کردن مو و در عین حال حفظ درخشندگی طبیعی آن است و البته این موضوع در صورتی امکان‌پذیر است که چربی‌های طبیعی در مو و کف سر حفظ شوند. شامپوهای فاقد سولفات از برند های مطرح و مشهور خارجی، تارهای مو را بدون از بین بردن چربی‌های ضروری تمیز می‌کنند و دیگر نیازی به استفاده از شامپوهای حاوی سولفات قوی نخواهید داشت.‌

 

 

حفظ موثر رطوبت مو

با استفاده از شتامپوهای بدون سولفات مو مرطوب خود را به صورت طبیعی حفظ می کند تا دچار مشکلاتی مانند موخوره و شکنندگی نشود. شامپوهای حاوی سولفات رطوبت موجود درتارهای مو را از بین می‌برند و در نتیجه منجر به وز شدن و خشکی بیش از حد موها می شود ؛ اما برای اینکه از خشکی و وز شدگی موهایتان جلوگیری کنید می توانید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید تا به حفظ رطوبت طبیعی موهایتان کمک کنید.

 

 

کاهش تحریک و التهاب کف سر

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان شد سولفات نوعی ماده شیمایی بسیار بسیاری قوی است؛ به همین دلیل می‌تواند پوست سر را خشک و تحریک کند که در نتیجه این تحریک شدن ها دچار التهاب ها و بیماری هایی از جمله پسوریازیس و شوره سر خواهید شد و در واقع همین موضوع باعث می شود هزینه های بسیار زیادی را برای درمان و بازگشت مو به حالت اولیه بپردازید.

برای اینکه هرگونه التهاب و تحریک سر را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید می توانید از شامپو بدون سولفات خارجی که فرمولاسیون سبک و ملایمی دارند استفاده کنید و بدون هیچگونه التهابی موهای شما را تمیز و آبرسانی می کند.

 

 

حفظ رنگ مو

رنگ کردن مو جزو روتین زندگی بسیاری از خانم‌ها است که هرچند ماندگاری رنگ مو، به نحوه مراقبت شما از مو نیز بستگی دارد. استفاده از یک شامپو بدون سولفات خارجی می توانید ماندگاری رنگ مو را تا چندین برابر افزایش دهد.ماندگاری رنگ مو همچنین باعث می‌شود موهای خود را کمتر رنگ کنید، در نتیجه آسیب ناشی از تعداد دفعات رنگ مو نیز کاهش می‌یابد.

جدا از رنگ کردن موهایتان اگر دائما درحال صاف یا فر کردن آن ها هستید، از شامپوی حاوی سولفات استفاده نکنید؛ این فرایندهای شیمیایی می‌توانند به موهای رنگ شده شما آسیب بزنند و برای جلوگیری از این آسیب ها می توانید علاوه بر حفظ رنگ موهایتان به تقویت و تغذیه مو کمک فراوانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *