دسته‌بندی نشده

سرم رتینول چیست؟ | آشنایی | عوارض | زمان مصرف

سرم رتینول چیست؟

ترکیبات مختلف و گوناگونی در بهداشت و مراقبت پوست وجود دارند که بسیار موثر هستند. احتمالا تا الان نام رتینول را شنیده اید و دراین باره سوالاتی برای شما پیش آماده باشد که چگونه می‌توانید آن را تهیه کنید یا آیا نیاز به نسخه پزشکی دارد یا خیر؟

آشنایی با سرم رتینول

 سرم رتینول چیست؟ تیم کارشناسی شرکت شوایگر اعلام کرده اند، رتینول از مشتقات ویتامین A بوده و به عنوان عنصری با خاصیت ضد پیری در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین رتینول باعث تقویت تولید کلاژن می‌شود، این سرم قابلیت جذب از پوست را دارد و بعد از ترکیب آنزیم های ویژه ای به نام ترتینوئین که نوعی حالت اسیدی ویتامین می‌باشد؛ تبدیل می‌گردد.

ترکیب درست رتینول باعث بهبود آسیب های ناشی ازقرار گرفتن زیاد نور خورشید، رفع لکه های قهوه ای پوست و منافذ غیر عادی پوست می‌شود. این محصول پوست را بسیار نرم تر و یک نواخت تر از قبل می‌کند.

در این قسمت می‌خواهیم به مزایای سرم رتینول بپردازیم. اضافه کردن سرم رتینول به برنامه بهداشتی و مراقبت های پوستی تاثیر فوق العاده ای بر از بین رفتن آکنه و لکه های پوست دارد.

 

رتینول جوش های سر سیاه و سفید به علاوه گرفتگی منافذ را درمان می‌کند. این محصول از به وجود آمدن لکه های تیره جلوگیری می‌کند، آن ها را از بین می‌برد و چرخه ی تولید سلول های مختلف پوستی را تسریع می‌بخشد و این در حالی است که این سرم بیماری های موضعی را درمان می‌کند.

اما عوارض سرم رتینول چیست؟ مصرف بیش از اندازه رتینول منجر به حساسیت و خشکی پوست و در نهایت مشکلات پوستی می‌شود.

البته برخی از افراد دارای پوست حساس می‌باشند که ممکن است پوست شان با سرم سازگار نباشد و واکنش نشان دهد، همچنین استفاده از رتینول در دوران بارداری هرگز توصیه نمی‌شود.

به این نکته هم باید دقت کرد که در پوست های آسیب دیده، برای مثال مبتلا به آکنه و اگزما، مصرف سرم رتینول باعث تورم و التهاب می‌شود.

افرادی که پوست های آسیب دیده و حساس دارند باید در برنامه مراقبت های پوستی خود مصرف این سرم را کاهش دهند؛ به طور مثال در هفته یک بار مصرف کنند و پیش از آن از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند تا از وارد شدن هر گونه آسیب پیشگیری کنند.

همه گونه های آکنه عکس العمل یکسان و مشابه ای ندارند، بعضی از آن ها همانطور که اشاره شد باعث التهاب می‌شوند و نمونه دیگر پوست را به شدت خشک و پوسته مانند و ترک خورده می‌کنند.

چه زمانی باید مصرف رتینول را آغاز کرد؟

زمان به خصوصی برای مصرف این محصول وجود  ندارد. به گفته محققان بهتر است بیش تر زنان مصرف آن را در سال های پایانی نوجوانی آغاز کنند تا از مزیت های آن بهره ببرند اگر به دنبال خرید یک سرم رتینول خوب هستید قطعا سرم رتینول نچرال یکی از بهترین گزینه ها میباشد .

هدف از شروع کردن مصرف در این سن به این خاطر است که از بروز نشانه پیشگیری می‌کند و مصرف سرم رتینول باعث قوام بیش تر پوست می‌شود.

مصرف این سرم در زمانی که جوش های دوره بلوغ را پشت سر گذاشته باشید و مشکلات پوستی نداشته باشید هم توصیه می‌شود. در این زمان کم کم روند تولید سلول های پوستی کند و آهسته می‌شود، همچنین لکه های پوستی کاهش میابد و پوست ظاهر شفاف تری را به دست می‌آورد بدون اینکه خشک شود.

اغلب رتینول ها در نور پایدار نیستند، به همین علت باید در ظرف هایی با شرایط خاص نگه داری شوند.

بیش تر پوست ها واکنش چندان بدی در برابر رتینول نشان نمی‌دهند اما در هر صورت بهتر است به طور تدریجی و آرام آرام به برنامه بهداشتی پوست اضافه شود.

فواید استفاده از رتینول

اگر در تابستان از آن استفاده می‌کنید حتما ضد آفتاب را به کار ببرید. چون پوست حساس شده و احتمال آفتاب سوختگی افزایش پیدا می‌کند.

در مدت زمانی که تابش نور خورشید زیاد است، از کلاه و آفتاب گیرهای مختلف استفاده کنید. از مزایای سرم رتینول، انجام لایه برداری پوست نیز است، به این صورت که سرم را روی صورت و گردن بمالید و سعی کنید بعد از حداقل ۳ تا ۴ دقیقه بعد از آن مرطوب کننده بزنید.

پس از دو شب مصرف سرم؛ شب سوم از کرم لایه بردار استفاده کنید. واکنش پوست به انواع گوناگون و متفاوت مواد مغذی و اثر بخش بهتر از واکنش فقط به یک ماده است و توجه داشته باشید که بهترین گزینه برای مصرف روزانه کرم هایی هستند که از پوست در برابر نور و تابش خورشید محافظت می‌کنند، زیرا مهم ترین برای پیشگیری از پیری پوست محافظت کردن از آن در مقابل آفتاب است.

البته افراد می‌توانند برای اینکه سریع تر نتیجه بگیرند، از کرم های حاوی رتینول و ترکیبات دیگر استفاده کنند.

لایه برداری فیزیکی؛ سلول های مرده و از بین رفته را از پوست جدا می‌کند و باعث شفافیت و تمیزی پوست می‌شود، البته زیاده روی در مصرف کرم لایه بردار باعث خشکی و حساسیت و پوسته پوسته شدن می‌شود.

رتینول ها، سلول های پیر لایه های زیرین را مورد هدف می‌گیرند و چرخه تولید و زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تفاوت لایه بردار ها با سرم رتینول چیست؟ بر خلاف لایه بردار ها، رتینول ها لایه های بیرونی را لایه برداری نمی‌کنند.

 

درانتها خواهشمندیم درصورت مشاهده ایرادات عملی ناقص و یا نگارشی نادرست به ما اطلاع دهید تا انها رو بهبود ببخشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *